Ρομποτική

Εκπαιδευτική ρομποτική
στο ΔΣ “Χ.Μούκας”

 

Ανακοινώσεις – Άρθα σχετικά με την Ρομποτική

Τον τελευταίο καιρό όλο και περισσότερα ακούμε για την περιβόητη εκπαιδευτική ρομποτική που έχει ξετρελάνει μικρούς και μεγάλους! Γενικά, η Ρομποτική (Robotics) είναι κλάδος της τεχνολογίας που ασχολείται με τη σχεδίαση, την ανάπτυξη και τη μελέτη ρομπότ. Η εκπαιδευτική ρομποτική ειδικότερα είναι η πρακτική εκείνη κατά την οποία εισάγεται η πορεία της κατασκευής ενός ρομπότ στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

 

Γιατί όμως να ασχοληθούν τα παιδιά με την εκπαιδευτική ρομποτική;

Η εκπαιδευτική ρομποτική συνδυάζει τη μάθηση με το παιχνίδι και έτσι μετατρέπει την εκπαίδευση σε μία διασκεδαστική δραστηριότητα! Ποιος άλλωστε θα αντιστεκόταν στη γνώση που προέρχεται μέσα από το παιχνίδι;

Οι μαθητές και οι μαθήτριες μαθαίνουν να λειτουργούν σε ομάδες και να σέβονται κανόνες που διέπουν την ομαλή λειτουργία τους!

Τονώνεται η αυτοπεποίθηση και η  αυτοεκτίμησή τους!

Εξασκούνται στην επίλυση προβλημάτων ακολουθώντας τα βήματα: ανάλυση, σχεδίαση, υλοποίηση, δοκιμή-πειραματισμός, αξιολόγηση!

Πιο άμεση διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών, όπως η Φυσική (μελέτη της κίνησης, μελέτη της επίδρασης της τριβής, μελέτη της σχέσης των δυνάμεων, μεταφορά ενέργειας κ.α ), της Μηχανικής (κατασκευή, έλεγχος και αξιολόγηση μηχανικών λύσεων κ.α), της Τεχνολογίας (τεχνολογικός αλφαβητισμός κ.α), των Μαθηματικών (αναλογίες, μέτρηση αποστάσεων, κατανόηση βασικών γεωμετρικών ιδιοτήτων όπως η περίμετρος κ.α), της Ιστορίας κ.τ.λ.

Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι μέσα από την ενασχόληση με τη ρομποτική οι γνωστικές αυτές περιοχές συνδυάζονται!

Τι είναι όμως ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής;

 Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2019, διοργανώνεται για πέμπτη συνεχόμενη φορά από τον μη κερδοσκοπικό Οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Επιστήμης, WROHellas. Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου, ενώ φέτος για πρώτη φορά εισάγει μία νέα, πιλοτική κατηγορία για παιδιά Νηπιαγωγείου.

Για κάθε βαθμίδα τίθενται διαφορετικοί εκπαιδευτικοί στόχοι, κι ως εκ τούτου διαφορετικές διαγωνιστικές κατηγορίες και διαγωνιστικά κριτήρια. Σκοπός για το Δημοτικό είναι οι μαθητές να αναπτύξουν την ικανότητά τους για ενεργή συμμετοχή σε ομάδες αναλαμβάνοντας συγκεκριμένους ρόλους, να εξοικειωθούν με τη διαδικασία επίλυσης προβλήματος και να εξερευνήσουν εμπράκτως τις έννοιες της μηχανικής και του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης που σχετίζονται με τη δημιουργία και τον προγραμματισμό ρομποτικών κατασκευών, χρησιμοποιώντας το δωρεάν λογισμικό Scratch του ΜΙΤ. Με αυτόν τον τρόπο ο διαγωνισμός εξοικειώνει τους μαθητές με το θεμελιώδες κεφάλαιο των «απλών μηχανών», εμπλουτίζοντας έτσι τους διδακτικούς στόχους του Προγράμματος Σπουδών.  Αυτό όμως που μετρά περισσότερο, δεν είναι αν θα χάσεις ή θα κερδίσεις, αλλά πόσα πράγματα τελικά έμαθες από την ενασχόλησή σου αυτή!

Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2019 έχει τρεις κατηγορίες για μαθητές Δημοτικού:

  • Ανοικτή κατηγορία «Αρχιπέλαγος Αιγαίο: Η τεχνολογία βοηθά να αναπτυχθούν τα νησιά», για μαθητές Γ? ? ΣΤ? Δημοτικού
  • Παράλληλη ανοικτή κατηγορία «Εποικισμός του Άρη», για μαθητές Γ? ? ΣΤ? Δημοτικού
  • Κατηγορία «Ποδόσφαιρο 2?2», για μαθητές Γ? ? ΣΤ? Δημοτικού

 

Ο Περιφερειακός Διαγωνισμός Δυτικής Μακεδονίας θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2019 στην Κοζάνη, ενώ οι ομάδες που θα προκριθούν στον Τελικό του διαγωνισμού, θα μεταβούν στην Αθήνα, 23-24 Φεβρουαρίου 2019!